Algemene voorwaarden

 

Inhoudsopgave:

Artikel   1 - Identiteit van de ondernemer

Artikel   2 - Toepasselijkheid

Artikel   3 - Aanbiedingen/overeenkomsten

Artikel   4 - Order annuleren

Artikel   5 - Prijzen

Artikel   6 - Levering

Artikel   7 - Recht van retour

Artikel   8 - Leverbaarheid artikelen

Artikel   9 - Verantwoordelijkheid

Artikel 10 - Eigendomsvoorbehoud

Artikel 11 - Klachten

Artikel 12 – Illustraties website

 

Artikel 1. Identiteit van de ondernemer

Green Garden VOF

Leidsestraat 170

2182 DS Hillegom

Telefoonnummer: +31(0)252 528230

E-mailadres: info@greengardenflowerbulbs.nl

KvK-nummer: 28064503

Btw-identificatienummer: NL812734506B01

 

Artikel 2. Toepasselijkheid

Op alle aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten van Green Garden zijn deze Algemene Leveringsvoorwaarden van toepassing. Het accepteren van een aanbieding dan wel het doen van een bestelling houdt in dat u de toepasselijkheid van deze Voorwaarden aanvaardt. Van het in deze Voorwaarden bepaalde kan slechts na schriftelijke mededeling dan wel schriftelijke goedkeuring door Green Garden worden afgeweken, in welk geval de overige bepalingen onverkort van kracht blijven. Alle rechten en aanspraken, zoals in deze Voorwaarden, en in eventuele nadere overeenkomsten ten behoeve van Green Garden worden bedongen, worden evenzeer bedongen ten behoeve van door Green Garden ingeschakelde tussenpersonen en andere derden. Deze voorwaarden respecteren de rechten van de consument die voortvloeien uit de wet (of de verkoopovereenkomst).

 

Artikel 3. Aanbiedingen/overeenkomsten

Alle aanbiedingen van Green Garden zijn vrijblijvend en Green Garden behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de prijzen te wijzigen, in het bijzonder wanneer dat op grond van (wettelijke) voorschriften noodzakelijk is. Een overeenkomst komt slechts tot stand na acceptatie van uw bestelling door Green Garden. Productreserveringen in onbetaalde online bestellingen mogen door Green Garden na tien (10) dagen geannuleerd worden, evenals reserveringen voor bestellingen waarvan het levermoment gepasseerd is.

Green Garden is gerechtigd bestellingen te weigeren dan wel bepaalde voorwaarden aan de levering te verbinden, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald. Indien een bestelling niet wordt geaccepteerd, deelt Green Garden dit mee binnen tien (10) werkdagen na ontvangst van de bestelling.

 

Artikel 4. Order annuleren

Annuleringen dienen te worden gemeld via ons email adres info@greengardenflowerbulbs.nl. De koper heeft het recht om binnen vijf  (5) werkdagen de overeenkomst te annuleren. Is uw bestelling nog niet verwerkt, dan kunt u uw bestelling direct kosteloos annuleren. Is uw bestelling al wel verzonden, dan bent u verplicht om de gemaakte kosten te vergoeden. De kosten bestaan uit de gemaakte verzend- en orderkosten.

 

Artikel 5. Prijzen

De vermelde prijzen van de aangeboden producten zijn in Euro’s, exclusief BTW en exclusief eventuele verzendkosten.

 

Artikel 6. Levering

De levertijd van de bloembollen op Green Garden is afgestemd op het plantseizoen. Buiten het plantseizoen kunt u een bestelling doen, welke tijdens het plantseizoen wordt geleverd. De bloembollen worden verzekerd verzonden. Bij een onvoorziene afwijking in de levertijden wordt u geïnformeerd. Indien de overmacht toestand langer duurt dan dertig (30) dagen hebben zowel Green Garden als de koper de mogelijkheid om de overeenkomst schriftelijk te ontbinden, waarna beide partijen ontheven zijn van hun verplichtingen jegens elkaar en eventueel reeds verrichte betalingen zullen worden gerestitueerd. De eventueel door Green Garden opgegeven levertijden zijn slechts indicatief. Overschrijding van enige leveringstermijn geeft u geen recht op schadevergoeding. De levering van de producten geschiedt op de plaats en het tijdstip waarop de producten gereed zijn voor verzending.

Naast verzending bestaat er de mogelijkheid uw bestelling op afspraak af te halen ( PICK UP).  In dit geval is de koper verantwoordelijk voor het organiseren van het transport en bijbehorende risico’s. Eventuele schade tijdens transport of verminderde kwaliteit door het te laat afhalen van de goederen,  geven geen recht op vergoeding.

 

Artikel 7. Herroepingsrecht

Op verse producten als bloembollen is geen wettelijk herroepingsrecht van toepassing in verband met bederfelijke goederen. Klachten over de geleverde producten kunnen alleen in behandeling worden genomen als het gaat om een beschadiging van het product. Indien het product beschadigd geleverd wordt, dient Green Garden hier door middel van een foto binnen vijf ( 5 )dagen van op de hoogte gesteld te worden. Wanneer er inderdaad sprake is van schade, zal in overleg met de consument naar een passende oplossing gezocht worden. Ernstig beschadigde producten hoeven niet geretourneerd te worden.

 

Artikel 8. Leverbaarheid artikelen

Bloembollen zijn een natuurproduct. De beschikbaarheid is afhankelijk van de oogstresultaten van onze eigen teelt en die van onze leveranciers. Ondanks zorgvuldige planning kan het voorkomen dat een artikel onverhoopt niet of zeer beperkt beschikbaar is. In dat geval zal Green Garden u een geschikte vervanger per e-mail voorstellen.

 

Artikel 9. Verantwoordelijkheid

De klant is geheel zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de geleverde goederen. Green Garden is niet aansprakelijk voor negatieve gevolgen van onoordeelkundig, oneigenlijk of onjuist gebruik of misbruik.

 

Artikel 10. Eigendomsvoorbehoud

De eigendom van geleverde producten gaat pas over, indien u al hetgeen op grond van de overeenkomst aan Green Garden verschuldigd bent, heeft voldaan. Het risico van verlies of beschadiging van de producten die in de overeenkomst staan, gaat over op de consument op het moment dat deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd en daarmee in bezit worden gebracht van de consument of een door de consument aan te wijzen derden.

 

Artikel 11. Klachten

U heeft de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de geleverde producten aan de overeenkomst voldoen. Indien dit niet het geval is, dient u Green Garden daarvan zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen twee (2) werkdagen na aflevering te informeren via het e-mailadres info@greengardenflowerbulbs.nl

De eisen voor de groei en bloei van bollen, knollen en wortelstokken kunnen zeer specifiek zijn. Op externe elementen zoals weersinvloeden, grondsoort en ongedierte heeft Green Garden geen invloed. Wij kunnen niet garanderen dat de bloembollen, knollen en wortelstokken zullen groeien en bloeien in elk klimaat en onder alle omstandigheden.

De koper heeft zelf de verantwoordelijkheid de bollen, knollen en wortelstokken in de juiste planttijd en onder de juiste omstandigheden te planten en te verzorgen.

Green Garden is niet aansprakelijk voor het tegenvallen of het geheel mislukken van de bloei. Uw klacht wordt uitsluitend in behandeling genomen:

  • Na ontvangst van foto’s van het desbetreffende product en vermelding van het bestelnummer.
  • Na ontvangst van een omschrijving van de plant- en groeiomstandigheden (bijvoorbeeld plantperiode, klimaat en conditie van het product).
  • Na de bloeiperiode van het desbetreffende product.

De bloeigarantie is uitsluitend geldig op de eerste bloeiperiode na aanschaf van het desbetreffend product via www.greengardenflowerbulbs.nl . De bloeigarantie is niet van toepassing op schade als gevolg van onjuiste verzorging of extreme weersomstandigheden.

Als wordt vastgesteld dat de bloei achterblijft naar aanleiding van een slechte kwaliteit van het product, wordt er samen met u naar een passende oplossing gezocht. Green Garden is niet aansprakelijk voor verder gemaakte kosten zoals arbeidskosten. De vergoeding gaat nooit verder dan de waarde van het product.

Vanwege beschikbaarheid en groeiseizoenen kan vervanging mogelijk pas in het volgende oogstseizoen plaatsvinden.

De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen.

 

Artikel 12 – Illustraties website

Wij illustreren onze producten zo nauwkeurig mogelijk, maar U dient er rekening mee te houden dat bloemen en planten een natuurproduct zijn en zich aanpassen aan de lokale omstandigheden zoals bijvoorbeeld lichtinval en bodemtype. Het resultaat van de bloei kan enigszins verschillen in bijvoorbeeld grootte en kleur in vergelijking met de afbeeldingen, beschrijvingen en specificaties op onze website. De illustraties en afbeeldingen zijn auteursrechtelijk beschermd en mogen daarom niet geheel, gedeeltelijk of in gewijzigde vorm verveelvoudigd worden zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.

 

Compliance beleid

 

  1. Inleiding

Green Garden Flowerbulbs is toegewijd aan het handhaven van de hoogste normen van ethiek en naleving van wet- en regelgeving. Dit compliance beleid heeft tot doel richtlijnen en procedures vast te stellen om ervoor te zorgen dat Green Garden Flowerbulbs opereert in overeenstemming met de geldende wetten en voorschriften.

 

  1. Anti-witwasbeleid

Green Garden Flowerbulbs verbindt zich ertoe witwaspraktijken te voorkomen en te bestrijden. Green Garden Flowerbulbs zal:

  1. Identificatie van Klanten (KYC): Zorgvuldig het identificatieproces van klanten uitvoeren om de ware identiteit vast te stellen en te voldoen aan alle KYC-vereisten.
  2. Melding van Verdachte Transacties: Onmiddellijk verdachte transacties melden aan de bevoegde autoriteiten en interne meldingsprocedures volgen.
  3. Bewustwording: Desbetreffende medewerkers voorzien van regelmatige uitleg om hen op de hoogte te houden van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van anti-witwaspraktijken.
  4. Due Diligence: Voor leveranciers en partners due diligence uitvoeren om ervoor te zorgen dat zij ook voldoen aan de hoogste normen op het gebied van anti-witwaspraktijken.

 

  1. Sanctie-naleving

Green Garden Flowerbulbs zal zich houden aan alle geldende sanctiewet- en regelgeving. Green Garden Flowerbulbs zal:

  1. Screening van Partijen: Regelmatig alle zakelijke partners, klanten en leveranciers screenen tegen nationale en internationale sanctielijsten.
  2. Verboden Transacties: Geen transacties uitvoeren die in strijd zijn met geldende sanctiemaatregelen, inclusief handel met verboden partijen.
  3. Bewustwording: Medewerkers voorzien van regelmatige uitleg om hen bewust te maken van de sanctiewet- en regelgeving en hen te voorzien van de nodige kennis om deze na te leven.

 

  1. Exportcontrole

Green Garden Flowerbulbs, als een bedrijf dat bloembollen exporteert naar landen binnen en buiten de EU, zal zich houden aan alle relevante exportcontrolewetten en -regelgeving. Green Garden Flowerbulbs zal:

  1. Classificatie van Goederen: Bloembollen correct classificeren volgens de geldende exportcontrolewetten.
  2. Licenties en Vergunningen: Alle vereiste exportlicenties en vergunningen verkrijgen voordat er goederen worden geëxporteerd.
  3. Controles: Regelmatig controles uitvoeren om ervoor te zorgen dat de exportactiviteiten voldoen aan de geldende exportcontrolewetten.

 

  1. Toezicht en naleving

Het management van Green Garden Flowerbulbs is verantwoordelijk voor de naleving van dit beleid. Green Garden Flowerbulbs zal regelmatig de effectiviteit van dit beleid evalueren en indien nodig aanpassingen doorvoeren.

Dit compliance beleid is bedoeld als leidraad voor de desbetreffende medewerkers van Green Garden Flowerbulbs en dient te worden nageleefd om ervoor te zorgen dat het bedrijf opereert in overeenstemming met de geldende wetten en voorschriften.

Dansk
Deutsch
English
Español
Français
Italiano
Nederlands
Polski
Română